راه‌های جدید برای افزایش سرمایه عرضه اولیه سکه آزمایشگاه بلاکچین ایران اتریوم عرضه اولیه سکه بلاکچین دانشگاه شریف

راه‌های جدید برای افزایش سرمایه: عرضه اولیه سکه – قسمت دوم

مترجم: آنیتا همتی

در قسمت قبل در مورد ICo مقدماتی را توضیح دادیم و توکن‌های آن را به امتیاز باشگاه مشتریان فروشگاه‌ها تشبیه کردیم.
بسیار خوب حالا شما دارای امتیازات وفاداری فروشگاه دیجیتال هستید، چرا این امتیاز وفاداری بسیار ویژه است؟ دلیل آن این است که می‌توان با آن معامله کرد و در برنامه‌های غیرمتمرکز از آن استفاده نمود.
از آنجا که این امتیازات وفاداری به عنوان توکن بر روی یک بلاک‌چین عمومی قرار می‌گیرند، محدود به معاملات یک پلتفرم معاملاتی برای خدمات داخل یک پلتفرم نیستند، بلکه می‌توانند در هر جایی معامله شوند. اگر فعالیت کافی در یک محیط مشخص ICO وجود داشته باشد، توکن‌هایشان در تمام پلتفرم‌های معاملاتی مختلفی که از ارز رمزنگاری شده پشتیبانی می‌کنند، معامله خواهند شد. ICOهای موفق، محصول تفکر دقیق در اقتصاد و نظریه بازی‌ هستند و به عنوان یک ویژگی قصد بر آن بوده تا با افزایش حجم فعالیت‌ها بر روی پلتفرم ارزش توکن‌ها افزایش یابد.
به همین ترتیب، در حال حاضر این امتیازات وفاداری بر اساس درک بازار و استفاده روزافزون از پلتفرم ارزش متغیری دارند. این کار یک مکانیزم بسیار جالب و انگیزه بخش ایجاد می‌کند؛ زیرا کاربران پلتفرمی که از آن توکن‌ دریافت می‌کنند، برای آوردن سایر کاربران به این پلتفرم انگیزه‌ دارند تا ارزش توکن‌هایشان افزایش یابد.
آنتونی دی ایوریو، یکی از بنیانگذاران اتریوم، موفق‌ترین ICO با بیش از 35 میلیارد دلار ارزش بازار، در مورد مزایای ترکیب یک توکن با جذب سرمایه جمعی (crowdsale) می‌گوید: «بخشی از هدف جذب جذب سرمایه جمعی اتریوم این بود که جامعه‌ای از سفیران پروژه اتریوم بسازیم. ما موفق شدیم با حضور در دیدارهای مختلف در سراسر جهان، گروه‌ها و رهبرانِ جوامع خاص را هدف قرار دهیم. زمانی که آنها دارای سهام شوند می‌تواند مدافعان پروژه ما باشد. علاوه بر توانایی ایجاد یک جامعه عظیم در پشت این پروژه (در حدود 9000 نفر در این سرمایه‌گذاری شرکت کردند)، توانستیم در سراسر جهان فروش داشته باشیم.»
ترکیب یک توکن با عرضه اولیه از طریق جذب سرمایه جمعی به شما این اجازه را می‌دهد تا یک شبکه بین المللی از متقاضیان و سرمایه گذاران اولیه ایجاد کنید که به طور فعال برای آموزش و گسترش آگاهی پروژه شما تلاش می‌کنند. بر خلاف جذب سرمایه سنتی مانند Kickstarter، که در آن کاربران که به طور معمول سرمایه گذاری می‌کنند، تنها انگیزه برای دعوت دیگران، لذت بردن از محصول با دوستان و خانواده است، اما کاربرانی که در جذب سرمایه جمعی مشارکت دارند انگیزه مضاعفی برای افزایش ارزش دارایی خود دارند.
موارد استفاده‌ برنامه‌های غیرمتمرکز چگونه است؟
این برنامه‌ها به اندازه کافی برای شرکت‌های معمولی کاربرد ندارد. استفاده‌ از برنامه‌های غیرمتمرکز به این معناست که می‌خواهید برنامه‌ای ایجاد کنید که به جای اینکه توسط یک شرکت به طور مرکزی میزبانی شود، به صورت غیرمتمرکز میزبانی می‌شود. ارزش اصلی این کار این است که، به علت کاهش واسطه‌ها، کاربران کنترل بیشتری روی برنامه دارند و می‌توانند سریعتر و ارزان تر از برنامه برای موارد خاص استفاده کنند. یک مثال کامل از برنامه غیرمتمرکز، بیت‌کوین است.
بیت‌کوین یک نظام پولی غیرمتمرکز ارائه می‌دهد که در آن کاربران به طور مستقیم پول خود را کنترل می‌کنند و می‌توانند پولی را با روش نقطه به نقطه برای دیگری بفرستند. هیچ شرکتی صاحب بیت‌کوین نیست و قانونی بودن معاملات را یک نهاد تایید نمی‌کند، در عوض با روش غیرمتمرکز این کار توسط سهامدارانی به نام ماینر((Miners و یا به زبانی ساده تر گره‌ها انجام می‌شود. هر گره با انگیزه‌ دریافت مستقیمِ هزینه‌های معامله از کاربران و ایجاد توکن‌های جدید (در اینجا بیت‌کوین) برای حفظ سیستم می‌کوشد. ترکیبِ انگیزه‌ها و تمرکززدایی برای اولین بار موجب می‌شود، کاربران دیگر نیازی به تکیه بر شخص ثالث برای صدور، نگهداری یا انجام معاملات با ارزهای دیجیتال نداشته باشند.

منبع: forbes

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *