بلاکچین و کمک به سودآوری شرکت‌های B2B دانشگاه شریف خرید و فروش بیتکوین آزمایشگاه بلاکچین ایران اتریوم بازاریابی

بلاکچین و کمک به سودآوری شرکت‌های B2B – قسمت دوم

مترجم: سعیده صفی‌نور

 

بلاکچین سرعت را بهبود می‌بخشد

این تکنولوژی ممکن است موجب ایجاد سردرگمی در بین عامه مردم شود. بیشتر افراد تا قبل از جلب توجه بیتکوین، هرگز از بلاکچین خبر نداشتند. ضرب سکه مجازی و رمزنگاری راه طولانی‌ای تا همه‌گیر شدن دارد، اما به سرعت در حال تغییر است.

اپستاین می‌نویسد: «ما در عصری پرشتاب زندگی می‌کنیم»، درست همان‌طور که تام فریدمن گفته است. در حقیقت، امروزه مطالعاتی وجود دارد که می‌گوید نسل جدید، نگهداری ارزهای رمزنگاری شده را به سهام ترجیح می‌دهند. البته بعضی از این اقدامات ناشی از تمایل غیرمنطقی به رمزنگاری است، که در هرصورت قابل توجه است.

نگاهی دقیق‌تر به تکنولوژی بلاکچین و دفترکل توزیع شده، اثر عمیق آن را بر بانک‌های بزرگ، کلان‌داده، پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، مرورگرهای قدرتمند و رهبران تجارت الکترونیک مشخص می‌کند. درحال حاضر IBM از بلاکچین در تبلیغات تلویزیونی خود برای سرویس‌های ابری کسب‌وکار استفاده می‌کند.

نسل بعدی ارائه‌دهندگان خدمات و مصرف‌کنندگان، ابزار و زبان را به خوبی می‌شناسند؛ زیرا این دسته از تراکنش‌ها به روشی همیشگی برای آن‌ها تبدیل خواهد شد و هر روشی به جز بلاکچین، قدیمی، پر ریسک و به طرز احمقانه‌ای گران به نظر می‌رسد. واقعیت این است که بیشتر مردم حتی نمی‌دانند که از پایه بلاکچین استفاده می‌کنند، اما انتظار می‌رود تراکنش‌ها نیز مانند WiFi، اینترنت پرسرعت و تلفن‌های امروزی بدون واسطه انجام شود.

پلتفرم‌های رمزنگاری مردم را دعوت کرده‌اند تا به آن‌ها بپیوندند، در صورتی‌که به جز کدهای پیچیده و سطح بالا چیزی برای ارائه ندارند. در مقابل، کارت‌های اعتباری این گمان را ایجاد می‌کنند که شخص پول نقد و دردسترس را در اختیار دارد. به لطف تعدادی از ناظرین حکومتی، بیانیه‌ای مربوط به کارت‌های اعتباری وجود دارد که همه ما آن را درک کرده و با آن آشنا هستیم. عموم مردم نیز به طور ذهنی این مفهوم را پذیرفته‌اند.

به همین ترتیب، صاحبان کسب‌وکار به استفاده از رویه‌های مقرر و بررسی اصول کلی پذیرفته شده حسابداری (GAAP) عادت کرده‌اند. این تغییر قابل ملاحظه در دفترکل پردازش با یک منحنی یادگیری همراه خواهد بود و اگرچه سیستم‌های جدید بلافاصله از تجارت الکترونیک (eCommerce) بهره‌مند خواهند شد، این تغییر نیاز به انقلابی در نحوه بازاریابی و فروش آنلاین دارد.

می‌توانیم روزی را پیش‌بینی کنیم که بلاکچین حتی بیشتر از برنامه‌های کاربردی و محصولات سفارشی امنیت را تضمین کند. روزی که مشتریان آن را مقرون به‌صرفه و سهل‌الوصول بدانند، بازار نیز از آن پیروی خواهد کرد.

اپستاین که با پروژه‌های رمزنگاری blue-chip نظیر OpenBazaar و Zcash همکاری دارد، می‌گوید: «یک ضرب‌المثل در دنیای بلاکچین وجود دارد. تغییرات پنج ماهه در رمزنگاری همانند پنج سال در دنیای معمولی است. توصیه من این است که بهتر است هم اکنون زمان خود را صرف آماده‌سازی کنید تا اینکه بعدا در ناآگاهی مطلق گیر نیافتید».

اینکه چه قدر این گذار به طول خواهد انجامید قابل حدس زدن نیست، اما حرکت آن آغاز شده است. افزایش اعتماد، امنیت و کارایی همواره به رقابت شرکت‌های B2B کمک خواهد کرد و بلاکچین می‌تواند این سه مورد را ایجاد کند.

منبع: Forbes

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *