بستر مبتنی بر فناوری بلاکچین می‌تواند تمامی ذی‌نفعان تولید بازی‌های ویدئویی را به سهامداران بازار تبدیل کند استخراج بیت کوین ICO

فناوری بلاکچین و تولید بازی‌های ویدئویی – قسمت اول

مترجم: آرامه بندری

صنعت مبتنی بر بلاکچین به سرعت در حال توسعه است و یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد، که معنای جدیدی به زیست‌بوم فناوری داده است، افزایش کارایی زیست‌بوم با استفاده از قابلیت جمع‌سپاری توزیع شده آن به وسیله عرضه اولیه سکه یا «ICO» است.

زوایای گوناگون «ICO»

ICO این فرصت را برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال ایجاد کرده تا با سازوکاری ساده بتوانند سرمایه مورد نیاز برای توسعه اهداف خود را تامین نمایند. از سوی دیگر ICO بستر مشارکت افراد را بدون محدودیت‌های جغرافیایی ایجاد کرده و هر فردی از هر جای دنیا می‌تواند به صورت غیرمستقیم سهامدار شرکت‌های نوپای مبتنی بر بلاکچین شود. زمانی که محصولات این استارتاپ‌ها در قالب توکن‌ها عرضه می‌شوند، دارایی‌های این چنینی می‌توانند در بازار ارزهای دیجیتال مبادله شوند و کاربردهای گوناگونی داشته باشند.

با وجود تمامی مزیت‌های توکن‌های عرضه شده در طی ICOها در مقایسه با نظام عرضه سهام سنتی، تمامی توکن‌ها به شرایط پیش‌بینی شده نمی‌رسند و شرکت‌ها و افرادی که در عرضه سهام مشارکت کرده بودند هیچ‌گاه به ارزش پیش‌بینی شده توکن‌ها دست پیدا نمی‌کنند.

دو دلیل عمده چنین شرایطی را برای توکن‌های عرضه شده رقم می‌زند. نخست این‌که ایجاد محصولی کاملا جدید که بازار از آن شناختی ندارد نمی‌تواند بر ارزش توکن‌ها تاثیر مثبتی داشته باشد و از سوی دیگر چنین محصولی هیچ رقیبی در بازار ندارد و صرفا پاسخ‌گوی نیازهای بازار نیست.

بر اساس دلایل فوق، پلتفرم بازی‌های ویدئویی «Nitro» معتقد است که می‌تواند بر دلایل ضعف عرضه ICO فائق آید. این پلتفرم در 19 نوامبر ICO خود را آغاز کرد.

صنعت بازی‌های ویدئویی مبتنی بر توکن

نیترو یکی از پروژه‌های منحصربه‌فردی است که اقدام به ICO کرد. این پروژه تحت نام «iCandy Interactive Ltd, Asx:ICI» در بازار شناخته می‌شود و با پشتوانه شرکت‌ها و کسب و کارهای برجسته‌ای حمایت می‌شود. نیترو اقتصاد بازی‌های ویدئویی را به صورت توکن تبدیل کرده است و به وسیله چهره‌های سرشناس و شرکت‌های معتبر در زمینه تولید بازی پشتیبانی می‌شود. همچنین این پروژه پشتیبانی 23 میلیون کاربر بازی‌های ویدئویی موبایل را نیز دارد. چنین پشتیبانی بزرگی به صورت قابل توجهی باعث کاهش ریسک اجرای برنامه کسب‌وکارها می‌شود و ارزش توکن‌های عرضه شده را نیز تضمین می‌نماید.

صنعت بازی‌های ویدئویی با رشد شگفت‌انگیزی همراه است. این صنعت در سال 2016 صد میلیارد دلار درآمد نصیب ذی‌نفعان کرد و انتظار می‌رود تا رشد سی درصدی در طول 5 سال آینده داشته باشد که نشان‌دهنده پتانسیل‌های فراوان این صنعت در آینده نه چندان دور است. با وجود چنین عملکرد موفقی، این صنعت با انحصار بزرگی توسط بازیگران بزرگ و شرکت‌های چند ملیتی رو به رو است. همچنین عدم دسترسی به سرمایه مورد نیاز برای توسعه ایده‌ها، استودیوها و امکانات، سبب شده تا بسیاری از تازه‌واردان با استعداد در این صنعت با مشکلات زیادی رو به رو شوند.

منبع: cointelegraph

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *